LECTURES
I like to spread my guitar knowledges with students and amateurs: in this page you can find my Lectures and Workshop! Feel free to text me if you want to book one of these projects for your School or Conservatory.
1
Giulio Regondi (1822-1872) posits himself as the revolutionary creator of a new guitar language. This finds an extraordinary efficaciousness in his works, since he crafted a model of guitar writing which anticipated the future, constituting - up to present-day - a challenge of every living guitarist.
(English and Italian)
2
Sehnsucht, “La malattia del doloroso bramare” altro non è che quella malinconia e artistica introversione che ha trovato massima espressione nel movimento romantico europeo.
In questo incontro seguiremo il filo rosso che collega i grandi romantici tedeschi con il movimento chitarristico di metà Ottocento e, in particolar modo, con i Bardenklänge di Johann Kaspar Mertz.
(Italian only)
​
3
“Ciò che avviene sul palco è la diretta conseguenza di ciò che avviene nella stanza dove studiamo”
R. Iznaola, On Practicing, 1994.
​
(Italian only)
4
Corso annuale in sei moduli da due ore (tot. 12 ore).
Ideale per scuole Pre-AFAM in convenzione con i Conservatori italiani per preparare i propri studenti ai corsi di Letteratura dello strumento del corso di Diploma Accademico di I Livello.
​